torsdag 3 september 2015

Summering av augusti

Jag läste totalt 14 böcker i augusti. Men då många av dessa, hela 7 stycken av dessa var så kallade "short stories" så valde jag att ej göra recensioner på dessa. Det fanns helt enkelt inte tillräckligt med material för att kunna göra något mer än att sätta som ett sånär på korrekt betyg på dessa böcker. Jag kommer därför bara att nämna dessa short stories vid namn och istället göra en ris och ros på de övriga 7 böckerna som var "något tjockare".
 Det här är alltså de 7 böckerna:
Månadens hiss
Det har varit sjukt svårt att bestämma månadens hiss, eftersom att jag läst så många bra böcker på sistone, men om jag måste välja bara en så skulle jag nog välja Hypnotisören av psydonymen Lars Kepler. Även om författarna hade kunnat göra ett bättre jobb när det kom till att binda samman boken, så gjorde de ett urbra jobb. Jag var fast redan efter 10 sidor och satt uppe sent flera nätter bara för att jag inte ville lägga ifrån mig boken. Skall definitivt läsa resten av böckerna i serien om Joona Linna. Jag har de resterande fyra böckerna i serien som ligger inlagda på min läsplatta och bara väntar på att bli lästa.
Månadens diss

Månadens bottenskrap var helt klart En liten värld skriven av Åsa Hellberg, jag kunde aldrig hålla koll på vilken av karaktärerna som var vilken, det var bara en massa namn hit och dit och man höll heller aldrig koll på vem som varit ihop med vem osv. Det hände verkligen inte mycket alls och när något intressant väl hände så avslutade författaren den händelsen mycket snabbt, Hellberg hade kunnat dra ut på det när det äntligen blev lite intressant, men icke sa nicke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...