onsdag 27 januari 2016

Recension av Ticket no. 9672


Författare: Jules Verne
Antal sidor: 112
Boktyp: ebook, epub

En översättning av Goodreads beskrivning
Hulda Hansen väntar återkomsten av sin trolovade, Ole Kamp, som lovade henne en stor förmögenhet efter sin resa ombord på fiskebåten, Viking. När Viking inte återvänt och besättningen befaras vara förlorad,hittas en flaska med ett brev till Hulda och en lottsedel, numrerad 9672. Nyheten om tragedin sprids, tillsammans med Huldas möjliga rikedomar från lotten, vars dragning kommer allt närmare. 

Mina åsikter
Med tanke på att denna bok endast är 112 sidor lång så tycker man att det borde ha gått snabbt att läsa denna boken, men det gjorde det verkligen inte. Trodde aldrig att jag skulle säga detta men det finns något som heter FÖR MYCKET miljöbeskrivning. De första sidorna är det så mycket miljöbeskrivningar i att man nästan somnar. Hela boken går ut på att vänta på Ole Kamps återkomst hem till sin Hulda och hela boken blir därför bara en enda lång utdragen väntan. Inte spännande eller underhållande alls. Boken är dessutom förutsägbar med karaktärer som saknar verkligt djup. Finns egentligen inte direkt något positivt att säga om denna bok förutom det faktum att den faktiskt är kort. Jag har tidigare läst En världsomsegling under havet, vilken Jules Verne också skrivit. Den boken fullkomligt älskade jag då den var mycket beskrivande och det kändes verkligen som om att man var med i boken, den var även mycket spännande med bra karaktärer och så vidare. Hade hoppats på samma nivå på denna bok också, men det var tydligen förgives. Detta var helt klart inte en bok för mig.

Mitt betyg

På grund av att boken var så långdragen och händelselös så får boken endast 1 av 5 stjärnor. Vilket då är det minsta man kan få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...