lördag 21 maj 2016

Recension av Uppvaknandet

Författare: A.R. Yngve
Antal sidor: 194
Serie: Darc Ages-De mörka tidevarven, Bok 1 av 3
Förlag: Wela förlag- Ett stort tack till dem och författaren A.R. Yngve för recensionsexemplaret.
Finns hos: Bokus

Goodreads beskrivning
David Archibald blir uppväckt ur en frusen sömn. Han befinner sig 900 år in i framtiden, i en värld ärrad av katastrofer och krig. Civilisationen har dragit sig tillbaka till befästa stadsstater, där feodalherrarna och deras riddare härskar. David finner sitt öde: att rubba denna medeltida framtid i sina grundvalar och starta en ny renässans. Han blir den osannolike hjälten kallad DARC.

Mina åsikter
Jag var lite fundersam över vad jag skulle tycka om denna bok då det är ytterst sällan som jag läser science fiction. Men den här boken var faktiskt mycket fängslande och lätt-och snabbläst. Det kom ständigt nya karaktärer som man fick lära känna, vilket ledde till att intresset för bokens handling samt nya och "gamla" karaktärer höll i sig. Samt att det var kul att följa karaktärerna i deras utveckling. Det är intressant att läsa Yngves tolkning och idéer om hur framtiden skulle se ut enligt honom. Det var mycket underhållande att läsa om olika ikoniska låttexter som betyder en sak för oss i dag, men något helt annat i den värld som David Archibald ("darc") hamnar i. Det är dessutom mycket givande att se illustrationerna i boken, då det hjälper en att se bilden av de karaktärer som A.R. Yngve försöker förmedla.

Mitt betyg
Boken var mycket spännande och medryckande och får därför 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...