tisdag 14 juni 2016

Ny Times- By the book tag

Hade lite tråkigt så jag googlade efter boktaggar och stötte på den här taggen på http://iregnet.blogspot.se/ och jag tänkte därför att jag skulle svara på den. 


1. What book is on your nightstand now?
Sophies val av William Styron, den har ju i och för sig legat där sedan i december haha.

2. What was the last truly great book that you read?
Jag lät dig gå av Clare Mackintosh

3. If you could meet any writer – dead or alive – who would it be? And what would you want to know?
Eftersom att jag är en sådan extrem Harry Potter nörd så måste jag nog svara J.K Rowling och så hade jag nog ställt alla möjliga frågor om Harry Potter och hans vänner och försöka luska ut om hon skrev böckerna så som hon först hade tänkt sig eller om hon ändrade en massa saker allt eftersom. Tror jag hade fått reda på en del smaskiga detaljer då.

4. What books might we be surprised to find on your shelves?
Skulle väl egentligen säga The Selection-serien med tanke på att det definitivt inte är min typ av genre, men eftersom att jag har nämnt den serien så mycket på sistone så är det nog inte så speciellt förvånande längre haha.

5. How do you organize your personal library?
Jag ställer alla böcker som hör till en viss författare tillsammans och olästa och lästa böcker är åtskilda. Samt att mina egna olästa böcker och de olästa böckerna jag har lånat från min familj är åtskilda.

6. What book have you always meant to read and haven’t gotten around to yet? Anything you feel embarrased never to have read?
Sophies val skulle jag säga här, har dock varit duktig nog att börja läsa den. Jag har bara inte varit duktig nog att läsa klart den.

7. Disappointing, overrated, just not good: what book did you feel you were supposed to like but didnt? Do you remember the last book you put down without finishing?
Missing you av Harlan Coben, den levde inte riktigt upp till mina förväntningar. Jag har faktiskt aldrig lämnat en dålig bok oläst, jag kämpar alltid på tills den sista sidan är läst och avklarad.

8. What kinds of stories are you drawn to? Any you stay clear of?
Jag läser det mesta faktiskt och jag försöker ha ett öppet sinne i hopp om att hitta nya böcker i genrer som jag inte brukar läsa så ofta. På så vis kan man hitta riktiga guldkorn.

9. If you could require the president to read one book, what would it be?
Gud vad svårt... Får väl säga Jag lät dig gå här också då.

10. What do you plan to read next?
Belles Löfte av Lesley Pearse, får dock se om det verkligen blir den boken haha ändrar mig alltid när det väl blir dags att välja bok.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...