måndag 1 augusti 2016

Boktömningsutmaning update #1

Juli
Som ni kanske kommer ihåg så har jag gett mig själv en liten utmaning i form av något som jag kallar för Bokhyllsutmaningen. Den går ut på att jag skall läsa ut alla mina olästa pappersböcker innan 6:e april 2017. Något ni kan läsa mer om HÄR! Den här utmaningen går alltså bara ut på att läsa ut mina egna böcker, men jag har valt att ta med biblioteksböckerna som i en sorts parentes bara för skojs skull, men de har alltså egentligen inget att göra med själva utmaningen.

Jag har nu hållit på med denna utmaningen i ca. 3 veckor och tänkte därför berätta hur det går för mig. 

Antal olästa böcker jag hade vid start: 61 (exklusive 2 st biblioteksböcker) 

Antal olästa böcker nu: 54 (exklusive 2 st biblioteksböcker)

Jag har med andra ord lyckas minska mina hyllvärmare med 7 stycken. Är lite stolt över det faktiskt, men sen så var det ju en väldigt lyckad månad i allmänhet när det kom till läsningen. Nu hoppas jag bara att detta skall hålla i sig så att jag så småningom kan gå till Akademibokhandeln och kunna köpa böcker som jag sedan kan läsa med en gång. Det är det som är målet. Inga hyllvärmare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...