lördag 13 augusti 2016

Recension av Livets & Dödens villkor

Författare: Belinda Bauer
Antal sidor: 318
Originaltitel: The Facts of Life and Death
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Ensamma kvinnor terroriseras medan deras hjälplösa familjer tvingas se på. Det är en sjuk lek där bara en av deltagarna känner till reglerna och när reglerna sedan ändras heter den nya leken Mord. Tioåriga Ruby Trick bor med sina föräldrar i den råa och fuktiga kustorten Limeburn, och hon har sina egna rädslor: mobbare på skolbussen, skogen som är nära att tränga ut familjens hus i havet, hotet om skilsmässa. Att hjälpa sin pappa hitta mördaren kan vara Rubys nyckel till att hålla honom kvar. Men det gäller att mördaren inte får tag på henne först.

Mina åsikter
Den här boken var såväl spännande som rätt otäck. Man var fast med en gång och kunde inte låta bli att se lilla Ruby framför sig som framför allt annat bara ville ha sin fars gillande. Den här boken fick mig att rysa flertalet gånger då man flera gånger får följa med mördaren i hans jagande. Det hela blir då mycket tydligt och hemskt när man får vara med om offrets sista ögonblick i livet. Jag gillade dessutom karaktären Calvin starkt som är en av de poliser som utreder fallet med de försvunna kvinnorna, detta då han stundtals reagerar rätt så roligt på saker som händer som får en att skratta rätt ut åt honom. Men samtidigt är han väldigt smart och innovativ som polis, vilket naturligtvis hjälper honom i hans arbete. Detta är en spännande och ruggig bok som helt klart är värd att läsas!

Mitt betyg
Boken får 3,5 av 5 stjärnor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...