söndag 9 oktober 2016

fem böcker som jag gärna vill köpa

Som ni vet så har jag de senaste veckorna förmodligen ensam fått såväl bokus som adlibris att gå runt med alla mina inköp. Men som bokälskare så nöjer man ju sig aldrig med det, nej jag vill naturligtvis ha ännu fler. Eftersom att mitt bokköpsförbud onekligen ledde till detta totala kaos med flertalet inköp med tjugotals nya böcker så har jag beslutat att det inte alls var så smart utan att jag istället bara skall försöka dra ner på bokköpandet och även försöka att köpa så många av böckerna som e-böcker eftersom att jag faktiskt har en alldeles utmärkt fungerande läsplatta. Detta är alltså eftersom att jag har väldigt begränsat med hyllplats och efter alla dessa nya inköp är den i princip obefintlig. Men jag har här nedanför i alla fall listat fem böcker jag är väldigt sugen på att läsa framöver och därmed vill köpa (dessa är inte bland de böcker jag redan beställt). Men som sagt skall försöka att köpa så många av dem som möjligt som e-böcker. Samt att jag skall försöka se till så att det dröjer ett tag innan jag köper dem. Böckerna kommer utan inbördes ordning.


1. The Darkest minds av Alexandra Bracken. Handlar om 10-åriga Ruby som har klarat sig från den mystiska sjukdom som har dödat en stor del av Amerikas barn. Men hon liksom några andra vaknar en dag och upptäcker att de fått mystiska krafter. Denna bok har för närvarande 4,28 stjärnor på Goodreads. 

2. Snow like ashes av Sara Raasch. För sexton år sedan blev The Kingdom of winter erövrade och dess folk blev förslavade. Vilket lämnade dem utan såväl magi som monark. Det finns dock åtta stycken överlevande som lyckades undkomma och de har väntat på det rätta tillfället att ta tillbaka Winters magi och återta kungariket. Boken har för närvarande 4,01 stjärnor på Goodreads. 


3. Fangirl av Rainbow Rowell. Handlar om tvillingarna Cath och Wren. Cath skriver fanfiction om Simon Snow, en karaktär hon såväl som Wren började idolisera efter dess att deras mamma lämnade dem. Wren har växt ifrån denna idoldyrken men Cath har inte gjort det och det sista hon vill är att sluta skriva fanfiction om just Simon Snow. När tvillingarna sedan skall börja college och Wren vill inte dela rum med sin syster måste Cath lära sig att stå på sina egna ben. Boken har för närvarande 4,15 stjärnor på Goodreads.

4. An amber in the ashes av Sabaa Tahir. Handlar om Laia som är slav som lever i the Martial empire. Om man motsätter sig de styrande straffas man med döden. Elias är en soldat och är menad att uppehålla alla lagar och regler. Elias och Laia försöker sedan fly tillsammans men det går inte riktigt som de tänkt. Boken har för närvarande 4,32 stjärnor på Goodreads.

5. The Goddess test av Aimee Carter. Kate och hennes mamma flyttar tillbaka till hennes barndomshem då hennes mamma är döende och det är hennes sista vilja. Väl där stöter Kate på Henry som hävdar att han är Underjordens gud Hades. Han erbjuder henne en lösning på alla hennes problem-hon får en möjlighet att rädda sin mamma. Medan hon genomgår en massa tester lovar Henry att hålla hennes mamma vid liv. Om Kate klarar av dessa sju tester kommer hon slutligen att stå som Henrys (Hades) brud och därtill även bli gudinna. Boken har för närvarande 3,83 stjärnor på Goodreads.

2 kommentarer:

  1. Fangirl vill jag också läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra! Den verkar väldigt bra! och jag har hört superbra saker om den! :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...