lördag 29 oktober 2016

The Vampire Diaries säsong 1

Åldersgräns: 15 år
Genre: Drama, Rysare, Romantik
Inspelningsår: 2010
Skådespelare: Ian Sommerhalder, Paul Wesley, Nina Dobrev, Katerina Graham, Sara Canning och Steven R. Mcqueen.
Baserad på: L.J Smiths böcker.
Finns hos: Cdon.com

Cdon.coms beskrivning
Det är Elenas första dag tillbaka på Mystic Falls High School sedan hennes föräldrars tragiska död. Tillsammans med sin moster Jenna, gör Elena sitt bästa för att ta hand om hennes yngre bror Jeremy. Hennes första dag i skolan är precis så jobbig som hon förväntat sig, men en positiv överraskning väntar henne, det har börjat en ny kille på skolan som heter Stefan och han är garanterat inte som alla andra. Elena blir rörd av faktumet at Stefan på något mystiskt sätt verkar kunna relatera till det hon gått igenom. Vad Elena inte vet är att Stefan är en vampyr och måste ständigt motstå lusten av hennes blod. Deras förbindelse växer sig starkare men Stefan har en äldre bror som inte är lika barmhärtig och han gör allt för att sätta hinder för deras relation.
Mina åsikter
Det här är den första tv-serien där jag faktiskt tyckt att tv-serien är bättre än böckerna. När jag läst böckerna har de legat på ca. 3 stjärnor av 5 för mig. Medan tv-serien är snäppet vassare. Det är riktigt bra skådespel i den här serien och de ger verkligen liv åt karaktärerna. Serien är fylld av mysterier och spänning, samt att man får lära känna vampyrer, häxor mfl. och inte på ett töntigt sätt utan mer på ett spännande och fartfyllt sätt. Det händer hela tiden något i den här säsongen och det är alltid något problem eller nån slags fara som lurar precis runt hörnet som måste lösas. Man rycks med från avsnitt ett med andra ord och den här säsongen är lika bra ända fram tills slutet. Samt om man ser den här säsongen för första gången så får man även förvånas och förfaras över en hel del hemligheter som avslöjas. Jag har sett fram till och med säsong 4 förut så jag ser fram emot att se vad som händer i resten av serien (finns åtta säsonger).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...