onsdag 9 november 2016

Smakbit från Björnstad

Det har verkligen aldrig hänt förut att jag har tagit en smakbit från allra, allra första sidan i en bok, men den här gången händer det alltså. Bara den första sidan med några enstaka meningar fick mig att fastna i boken med en gång. Så mycket mystiskt, hemskt och så mycket ondska ryms i så få meningar. Följande citat kommer alltså från första sidan i boken vilket råkar vara från sid. 7:

"Sent en kväll i slutet av mars tog en tonåring ett dubbelpipigt hagelgevär i handen, gick ut i skogen, satte vapnet mot en människas panna och tryckte av. 

Det här är historierna om hur vi hamnade där". 
Ur Björnstad av Fredrik Backman

Eftersom att jag fortfarande inte hunnit läsa ut boken så vet jag inte svaret på något av det som står ovan! Jag måste fortsätta läsa med en gång med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...