söndag 19 mars 2017

Recension av Empress of a thousand skies

Författare: Rhoda Belleza
Antal sidor: 315
Finns hos: Bokus / Adlibris

En översättning av bokus beskrivning
Kronprinsessan Rhiannon, känd som Rhee, har dödlig precision med ett svärd och en törst efter hämnd. Efter dess att hennes familj dog i en misstänkt rymdskeppolycka när hon var bara ett barn, växte Rhee upp i exil medan en korrupt regering styrde i hennes ställe. Nu har Rhee äntligen åldern inne att hävda sin titel som Empress ... och hämnas sin familj. Men på tröskeln till sin kröning, blir Rhee brutalt attackerad av en av regeringens mördare och lyckas precis undkomma med sitt liv i behåll. Utan att veta vem hon kan lita på, går Rhee under jorden, att förlita sig enbart på sina skarpa instinkter och hennes trogna svärd för att överleva. På andra sidan galaxen, har piloten Alyosha överstigit sitt krigsflyktingursprung för att hitta berömmelse som den populära stjärnan i en verklighet holo- syn show. Men när Aly beskylls för attacken på Rhee, går han från att vara kändis till flykting på ett ögonblick. På flykt från den formidabla UniForce armén, vet Aly att hans enda hopp är att hitta prinsessan och rentvå sitt namn. sammanfördat med en våldshandling, upptäcker Rhee och Aly så småningom att attacken bara är en del av en större plan med förödande, långtgående konsekvenser för hela galaxen.

Mina åsikter
Jag hade verkligen sett fram emot att läsa den här boken, men jag kände aldrig att jag riktigt fastnade för karaktärerna eller handlingen. Det var alldeles för händelselöst för min smak. Rhee hade verkligen svårt för att fatta beslut, för att hålla fast vid sina åsikter och intentioner, hon fick tydligen aldrig heller lära sig att inte lita på okända människor och mördare. Mycket av det som hände kändes så plötsligt, det var ingenting som ledde upp till vissa avslöjanden utan det var bara något som slängdes ut helt plötsligt och jag satt där och kände mig väldigt förvirrad och undrade hur det hela hände ihop. I det stora hela så var det ett spännande koncept med bra person-och miljöbeskrivningar, det var med andra ord lätt att se allting framför sig, men som sagt så kände jag aldrig att jag fäste mig speciellt mycket vid karaktärerna vilket ledde till att jag inte brydde mig speciellt mycket hur det gick för dem. Men jag gillade det faktum att Alyosha var med i realitytv på sitt rymdskepp och att vi bland annat får träffa på hans följeslagare, en android som jag tycker kunde ha fått ta lite mer plats då hen stundtals var riktigt underhållande.

Mitt betyg
Boken får 3 av 5 stjärnor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...