söndag 30 april 2017

Recension av Harry Potter and the prisoner of Azkaban

Författare: J.K Rowling
Antal sidor: 480
Serie: Harry Potter, bok 3 av 7
Finns hos: Bokus / Adlibris

Adlibris beskrivning
I tolv långa år har den ökända Sirius Black hållits fången på fortet Azkaban. Han är anklagad för att ha dödat tretton människor i samma förbannelse. Han anses vara den självklare efterträdaren till den onde Lord Voldemort. Nu har Sirius Black rymt ... 

Mina åsikter
Vad skall jag säga? En bok från Harry Potter-serien kan aldrig sitta fel, speciellt inte nu då jag befann mig i lite av en lässvacka, men precis som vanligt så fullständigt plöjde jag igenom denna bok. Den tredje boken i serien har alltid varit min favorit, för jag menar... Sirius Black, Remus Lupin och alla mysterier som lurar i denna bok har alltid totalt fängslat mig. Nu när jag jag har läst den här boken 20+ gånger (slutade räkna vid 20 ggr) så har jag börjat leta efter ledtrådar till saker som händer/förklaras senare i serien och det är jätteroligt att tro sig hitta sådana här guldkorn. Det här är verkligen en bok där man får ta del av en helt otrolig berättelse, fantastiskt bra beskrivna karaktärer-och miljöer, och vem önskade inte att de skulle få ett brev från Hogwarts på sin 11-års dag även om man visste att det aldrig skulle hända? Det jag framför allt gillar med den här serien är det faktum att man hela tiden får ta del av så många kickass karaktärer, såväl tjejer som killar som räddar världen på sitt egna sätt. Det faktum att den ena boken inte är den andra lik och att alla böckerna håller en så hög klass, de blir med andra ord inte sämre ju längre serien kommer utan snarare tvärtom. Det är dessutom riktigt roligt att se alla karaktärernas utveckling sedan bok ett och hur det ter sig i den här boken. 

Mitt betyg
Hade ni verkligen förväntat er något annat än att denna bok får 5 av 5 stjärnor i betyg av mig för den 20+ gången?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...