onsdag 5 april 2017

Recension av Sju jävligt långa dagar

Författare: Jonathan Tropper
Antal sidor: 351
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
På sin frus trettiofjärde födelsedag överraskar Judd henne i säng med hans chef, radioprofilen Wade Boulanger. Judd står i sovrumsdörren med hennes favorittårta i händerna och ser livet rämna. Två månader senare, på väg till sin pappas begravning, får han veta att hans blivande exfru är gravid. Till på köpet förväntas han sitta shiva, en judisk sorgevecka, tillsammans med sin minst sagt utåtagerande familj. Det blir sju långa dagar, fyllda av överraskningar och röjda hemligheter, slagsmål, otrohet och evig kärlek.

Mina åsikter
Den här boken var väldigt snabbläst och det var lätt att hålla isär karaktärerna, samt att person-och miljöbeskrivningarna var tydliga och bra. Det positiva med boken slutar där... Hela boken handlar bara om sex och kvinnorna i böckerna ses mest som sexobjekt och det snackas en väldans massa skit om kvinnorna i allmänhet. Alla konflikter såväl inom familjen som utanför löses alltid med våld och mamman bryr sig inte alls, så länge slagsmålen utspelas utomhus. De tillbakablickarna som vi får ta del av är för det mesta informativ och man får en större förståelse för karaktärerna, men stundtals gör dessa tillbakablickarna bara att man blir förvirrad över vad det är som försiggår. Vi får även ta del av flertalet av Judds drömmar, som inte verkar fylla någon specifik funktion och jag är inte heller speciellt intresserad av att läsa dem, då de inte alls håller kvar mitt intresse. Det här var med andra ord inte någon ny favorit. '

Mitt betyg
Boken får 2 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...