fredag 5 maj 2017

Recension av The Wishing spell

Författare: Chris Colfer
Antal sidor: 438
Serie: The Land of stories, bok 1 av 6 (sista boken kommer ut i juli 2017)
Finns hos: Bokus / Adlibris


En översättning av goodreads beskrivning
Alex och Conner Baileys värld håller på att förändras i detta snabba äventyr som unikt kombinerar vår moderna värld med det förtrollande riket av klassiska sagor. The Land of stories berättar sagan om tvillingarna Alex och Conner. Genom de mystiska krafterna i en älskad bok av berättelser lämnar de sin värld bakom sig och befinner sig i ett främmande land fullt av underverk och magi, där de kommer ansikte mot ansikte med de sagor som de växte upp med. Men efter en serie möten med häxor, vargar, troll och svaralfer, kommer det bli svårare att ta sig hem än de trodde från början.

Mina åsikter
I den här boken stöter vi på tvillingarna Alex och Conner, de må se lika ut men de är helt klart olika till sättet, vilket gör det väldigt roligt att läsa om dem. Tvillingarna hamnar alltså i en sagovärld, där de ställs mot diverse sagor, som de tidigare bara läst och drömt om. Vi får bland annat träffa på Snövit och Törnrosa, och när jag menar träffar, så menar jag träffar. Det jag gillade med den här boken är det faktum att det är original sagorna som vi får ta del av, alltså inte disneyversionen där allting alltid slutar lyckligt. Utifrån orginalversionen av sagorna har sedan Chris Colfer satt sin egna prägel på berättelserna, något som gör den här boken fascinerande och extremt spännande. Jag fullständigt bara flög igenom den här boken och ville inte alls att den skulle ta slut. Inte nog med att vi får ta del av sagorna, som läsare får man även lära sig vad det var meningen att barnen skulle lära sig utav dessa sagorna, anledningen till varför de uppstod. Vilket jag helt klart tyckte var en intressant vinkel på hela historien. Det här är helt klart en mellanstadieserie som passar för alla åldrar.

Mitt betyg 
Boken får 4 av 5 stjärnor. 

2 kommentarer:

  1. Kul att du gillade den! Jag tycker att serien bara blir bättre och bättre för vajer bok (även om jag bara har läst tre av böckerna, hehe)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var riktigt bra asså! Haha vad skönt att höra! Spoiler alert inför en framtida book haul i juni haha men jag planerar helt klart att köpa bok 2 i serien ;)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...