onsdag 12 juli 2017

Recension av Every heart a doorway

Författare: Seanan McGuire
Antal sidor: 169
Serie: Wayward Children, bok 1 av 3 (bok tre kommer ut 2018)
Finns hos: Bokus / Bokus 

En översättning av goodreads beskrivning
Eleanor Wests hem för livliga barn. Inga uppmaningar. Inga besökare. Inga uppdrag. Barn har alltid försvunnit under de rätta förhållandena; Glider genom skuggorna under en säng eller på baksidan av en garderob, tumlar ner genom kaninhål och i gamla brunnar och dyker upp någon annanstans. Men magiska land har lite behov av brukade mirakelbarn. Nancy tumlade en gång, men nu är hon tillbaka. De saker hon har upplevt ... det ändrar en person. Barnen under Miss Wests omsorg förstår alltför bra. Och var och en av dem söker ett sätt tillbaka till sin egen fantasivärld. Men Nancys ankomst markerar en förändring i hemmet. Det finns mörker precis runt varje hörn, och när tragedier slår till, är det upp till Nancy och hennes nyfunna skolkamrater att komma till hjärtat av frågan. Oavsett kostnaden.

Mina åsikter
Den här boken hade ett minst sagt intressant koncept, vilket naturligtvis var anledningen till att jag plockade upp den här boken. Jag gillar det faktum att huvudkaraktären är asexuell, då jag inte har stött på speciellt många karaktärer i böcker som är just asexuella. Sen kan jag inte svara på huruvida det är en bra representation eller inte, men jag gillar det faktum att den här boken visar på mångfald. Själva boken är väldigt snabbläst då den onekligen är väldigt kort. Jag måste dock erkänna att jag hade förväntat mig att de världar som barnen hade besökt, att de kanske var något mer välkända än de faktiskt var. Jag tänkte mig mer åt Narnia-hållet och så vidare. Majoriteten av karaktärerna i den här boken var rent utsagt besynnerliga efter sina besök i de olika världarna. Jag gillade det faktum att boken var väldigt svår att förutse och det var svårt att sätta fingret på vad det var som faktiskt pågick på det här hemmet. Men i det stora hela så skulle jag nog säga att den här boken var lite väl besynnerlig och konstig för min smak.

Mitt betyg
Boken får 2,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...