fredag 21 juli 2017

Recension av The Evolution of Mara Dyer

Författare: Michelle Hodkin
Antal sidor: 527
Serie: Mara Dyer, bok 2 av 3
Finns hos: Adlibris / Bokus


En översättning av goodreads beskrivning
Mara Dyer trodde en gång att hon kunde springa ifrån sitt  förflutna. Det kan hon inte. Hon brukade tro att hennes problem var i hennes huvud. De är det inte. Hon kunde inte föreställa sig att efter allt hon har gått igenom, kommer pojken hon älskar fortfarande att ha hemligheter. Hon har fel. I denna gripande uppföljare till The Unbecoming of Mara Dyer utvecklas sanningen och valen är dödliga. Vad kommer då att bli av Mara Dyer?

Mina åsikter
Bok ett slutade med något av en cliffhanger, vilket är stället där bok två tar sin början. Det här var helt klart en bok med en spännande handling och intressanta karaktärer, såväl gamla som nya sådana. Såväl karaktärer som miljön i den här boken var mycket intressanta och välutvecklade och gav boken ett extra djup. När jag väl hade börjat läsa den här boken så var det oerhört svårt att lägga ifrån sig den, så beroendeframkallande var alltså denna läsning. Bokens handling var dessutom mycket svår att förutse och när man väl trodde att man hade kommit på hur det hela låg till så tog handlingen en helt annan vändning än man själv trott. I den här boken får man svar på en hel del av de frågor som man har kvar efter bok ett, samtidigt som man helt plötsligt inser att man nu istället har en massa nya frågor, något som känns som att det verkligen bygger upp stämningen inför bok tre som jag hoppas kunna läsa inom kort. I stora drag går det alltså att sammanfatta den här boken som mycket spännande och beroendeframkallande, extremt snabbläst trots dess storlek och jag kan knappt hålla mig från att slänga mig in i bok tre med en gång. Den här boken liksom den första känns dessutom mycket nytänkande och jag har aldrig läst någon liknande bok tidigare.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...