söndag 30 juli 2017

Recension av Rättegången

Författare: James Patterson
Antal sidor: 128
Serie: Women's murder club, bok 15,5 av 16
Förlag: Bokfabriken, Ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Kingfisher styr San Fransiscos knarkhandel med blodiga händer. När två kvinnor skjuts till döds på en exklusiv nattklubb lyckas polisen äntligen gripa honom.

Men när rättegången mot Kingfisher ska börja hämnas han på alla som är inblandade. En våg av dödligt våld förlamar staden. Ska Kingsher någonsin kunna dömas? Kriminalinspektör Lindsay Boxer och hennes vänner i Womens Murder Club nner sig själva mitt i händelsernas centrum.
 


Mina åsikter
Jag gillar idén med Bookshots, som beskrivs som böcker du faktiskt hinner läsa, detta då böckerna är ca. 130 sidor långa, en bok man läser ut på ca 2 timmar. Alltså en perfekt bok för den som råkar befinna sig i en lässvacka, eller den som för tillfället inte har tillräckligt med tid och/eller energi att lägga på en bok av "normal" storlek. Även om det här är bok 15,5 i en serie, som jag inte tidigare har läst, så kom jag direkt in i boken och dess handling och jag lärde snabbt känna alla karaktärerna, vilket var något jag var tveksam till huruvida det skulle kunna gå på bara 130 sidor, men det gick! Bokens handling var riktigt spännande och det hände verkligen saker hela tiden och det var riktigt svårt att förutse vad som komma skulle! Det dessutom mycket lätt att se allting framför sig då boken hade riktigt bra person-och miljöbeskrivningar. 

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...