fredag 25 augusti 2017

Recension av The Retribution of Mara Dyer

Författare: Michelle Hodkin
Antal sidor: 472
Serie: Mara Dyer, bok 3 av 3 
Finns hos: Bokus / Adlibris 


En översättning av goodreads beskrivning
Mara Dyer vill tro att det finns mer till lögnerna hon har fått berättade för sig. Det gör det. Hon slutar inte att tänka på var hennes strävan efter sanningen kan leda. Det borde hon. Hon behövde aldrig föreställa sig hur långt hon skulle gå för hämnd. Det kommer hon göra nu. Lojaliteter förråds, skuld och oskuld trasslas samman, och ödet och chansen kolliderar i den här chockerande slutsatsen till Mara Dyers historia. Vedergällningen har kommit fram.

Mina åsikter
I den här avslutande delen av Mara Dyer så får vi svar på en hel del frågor som man har haft med sig under seriens gång. Samtidigt så började jag nu tycka lite sämre om Mara själv då hon började bli lite väl vrickad och läskig då hon helt tappat kontrollen över sin kraft. Samtidigt så tycker jag att den här boken var minst lika spännande som de tidigare böckerna i serien och det var även mycket svårt att försöka förutse vad det var som komma skulle, detta då boken tog en väldans massa "twists and turns" som var riktigt spännande, men som jag samtidigt inte alls hade förväntat mig. En sak som jag dock tyckte fick för mycket plats var de återblickar som vi fick i form av Maras mormor, som i och för sig gav oss många av svaren på de frågor som jag hade, men det var ändå stundtals som kapitlen var lite för händelselösa och utdragna för min smak. Men i det stora hela så tycker jag att Hodkin lyckas skriva en riktigt bra avslutning på serien.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...