måndag 7 augusti 2017

Recension av Vanity in dust (ARC)

Författare: Cheryl Low
Antal sidor: 235
Serie: Crown & ash, bok 1
Förlag: World Weaver Pres, ett stort tack till dem och Cheryl Low för detta ARC.
Utgivningsdatum: Ges ut imorgon (8 augusti 2017)
Finns hos: Amazon

En översättning av goodreads beskrivning
I Realm viskas det. Viskningar om att staden brukade vara en annan plats. Att Innan drottningen härskade fanns det en himmel bortom molnen och en värld bortom dess gator. Vaun Dray Fen kände aldrig den världen. Född en prins utan ett syfte i ett rike som styrdes av överdådig övergivenhet, oupphörlig girighet och ond hierarki, visste han aldrig en tid innan drottningens pulver drogade staden. Allt är förgiftat för att distrahera och dämpa sinnena, även te och bakverk. Och ändå, efter mer än ett sekel, börjar hans egna magi att vakna. Den vackra fasaden i Realm har börjat spricka. De som trotsar drottningen vänder ögonen till Vaun och pulvret genomsyrar riket. Från köttätande pixies i skuggorna till vargarna på gatorna trodde Vaun att han visste alla farorna i hans stad. Men när en viskning av förräderi sätter igång drottningens raseri, måste han skynda sig för att rädda de liv och själar som han älskar.

Mina åsikter
Den här boken hade en riktigt bra världsuppbyggnad, samt att alla karaktärer och miljöbeskrivningar var väl utförda och Low skriver på ett mycket fint och vackert sätt, som helt klart tillfredsställer läsaren. Boken hade ett intressant koncept och en hel del intressanta intriger. Boken hade några ställen där det inte hände så mycket, vilket ledde till att jag inte riktigt fastnade för karaktärerna lika mycket som jag hade velat. Men jag var ändå intresserad av vad som komma skulle och ville gärna få reda på vad det var som väckt drottningens raseri. Det var riktigt svårt att försöka lista ut vad som komma skulle, vilket definitivt gjorde så att boken behöll mitt intresse hela boken igenom. I det stora hela var det här en mycket fint skriven bok som dessutom var riktigt snabbläst!

Mitt betyg
Boken får 3 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...