tisdag 10 oktober 2017

Bokmässan dag 2 | Bloggfrukost med Bokfabriken

Cecilia Sahlström
Fredagen, det vill säga dag 2 på Bokmässan var jag inbjuden till Bokfabrikens bloggfrukost där jag fick träffa deras författare och därmed få möjligheten att prata med dem och få mina böcker signerade och så vidare. Jag fastnade i så härliga samtal med några författare så jag hann tyvärr inte riktig prata med allihop, men riktigt roligt och trevligt var det i alla fall. Jag träffade bland annat Cecilia Sahlström som har skrivit Vit Syren, som var en bok jag tyckte var riktigt bra och spännande! Var lite roligt när jag först kom till bloggfrukosten och hon promenerar rakt fram till mig och säger: "Du är Tickmick va? Jag såg din recension av min bok på goodreads". Vilket naturligtvis ledde till samtal om både det ena och det andra. Hon var dessutom snäll nog att signera min bok och att ställa upp på detta fin, fina foto.
Anna E. Wahlgren

Jag pratade också ett slag med Anna E. Wahlgren som har skrivit boken Efter Emma, som jag tyckte var minst sagt spännande! Vi pratade mycket om allt arbete som ligger bakom Annas bokskrivande, vilket var riktigt intressant. Jag pratade naturligtvis med fler av författarna, däribland Ingrid Elfberg, Kamilla Oresvärd, Anne-Marie Schjetlein och Bergitta Bergin. Tyvärr hann jag inte med att prata med de övriga författarna, men de är säkert minst lika trevliga dem.
Här var de fina signaturer som jag fick av Wahlgren och Sahlström. När bloggfrukosten var över kom bokbloggarna Siri från sizzensblogg och Emma från Emmas krypin fram till mig och vi började prata, vilket var jätteroligt då Siri och jag har skrivit till varandra på instagram i flera månader och att jag även skrivit lite smått med Emma, samt att jag följer båda deras instagramkonton och bloggar. Vi började naturligtvis prata om allt mellan himmel och jord (varav det mesta gick att koppla till böcker), något som även Anna Wahlgren blev indragen i, vilket var väldigt roligt.

Siri, Emma och jag.

2 kommentarer:

  1. Fina Elin! Så roligt att få träffa dig! I nästan hela mitt liv har jag jobbat med människor. I många många år har jag jobbat med utsatta barn. Så fint att träffa en ung och frisk människa som du. Jättetacksam över att du ska arbeta med det mest fragila av mänskligt liv - barn! Tack för att jag fick det stora nöjet att träffa dig! Du ger mig hopp om framtiden❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för dina fina ord! Var jätteroligt att få träffa dig! Ser fram emot att läsa fler böcker från dig då Vit Syren var jättebra! En liten recension kommer förhoppningsvis upp om någon vecka:)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...