torsdag 12 oktober 2017

Bokmässan | Författarträffar

Jag, precis som alla andra som var på Bokmässan fick naturligtvis möjlighet att träffa diverse författare. Och även om jag såg en väldans massa författare som jag kände igen, så pratade jag inte med alla och tog inte heller bilder med dem, men det var ändå kul att se dem. Men nu till de författare jag faktiskt pratade med (utöver de på Bokfabrikens bloggfrukost som jag redan berättat om).

Den förste jag träffade var Camilla Läckberg, som jag även hade turen att få lyssna på henne när hon pratade om Super-Charlie och skurksystern, vilket är hennes senaste barnbok. Därefter såg jag naturligtvis till att köpa just den boken och få den signerad av såväl Läckberg som illustratör Millis Sarri. Läckberg var även snäll att ställa upp på en liten bild.

Sedan på lördagen när jag var på Bokmässan tillsammans med Jamie och hennes man Markus. Och då var vi naturligtvis tvungna att passa på att prata lite med Fredrik Backman, vilket var en av de författare som vi båda två kände att HONOM MÅSTE VI SE. På vägen dit så träffade vi två av mina kompisar som emellanåt jobbar för Bonnier, vilket var lite roligt så dem pratade vi lite med. Väl framme vid Backman så var han naturligtvis jättetrevlig och superrolig (följer du inte honom på instagram så gör det för han är svinrolig!). Och inte nog med att vi fick våra böcker signerade av honom jag passade även på att fråga om jag fick ta en bild med honom.

Sen efter det så träffade jag Sara Bergmark Elfgren som är en av författarduon som skrev Engelsforstrilogin, vilket var en av mina favoritserier när jag var typ 13 år. Och hon var naturligtvis hur trevlig som helst. Sedan så var det av en ren slump att Mats Strandberg (som var den andra författaren som var med och skrev Engelsfors-trilogin) gick förbi vårt bord när vi satt och fikade. Min första reaktion var att sitta och säga: Mats Strandberg, Mats Strandberg, Mats Strandberg! högt för mig själv innan jag fick fart på benen och insåg att det kanske var enda chansen att träffa honom på riktigt. Vilket resulterade att jag lite halvt sprang efter honom och ropade ursäkta, ursäkta! varav han inte reagerade så när jag var på gränsen till att ge upp för att det kändes så fel att springa och typ jaga honom så slänger jag ur mig ett: MATS! varpå han vänder sig om och tittar på mig och jag börjar med att be så mycket om ursäkt som springer efter honom. Men som tur var, så var han hur trevlig som helst, så jag fick min bild med honom till slut. Om ni undrar så hade jag fått tag på en signerad utgåva av Cirkeln (den första boken i Engelsforstrilogin redan dagen innan på sci-fi bokhandeln). 

Allt som allt så var jag lite på en "nörd-high" resten av dagen för jag blev så starstruck! Så det var jätteroligt att vara på Bokmässan, vilket faktiskt var min första gång! Men det kommer definitivt att bli fler gånger från och med nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...