söndag 29 oktober 2017

Fall into fantasy 2017 | Wrap up

Den en vecka långa läs-a-loten slutade i fredags så nu har det alltså blivit dags att sammanfatta allt jag hann med att läsa under den veckan.
Jag läste klart totalt 6 böcker under veckan, men eftersom att jag hade kommit lite drygt halvvägs i den illustrerade versionen av Harry Potter och fången från Azkaban av J.K Rowling redan innan läs-a-loten, så jag kommer inte att räkna den som en utläst bok utan endast de sidor jag läste i den under läs-a-lotens gång. Vilket gör att jag stannar på 5 utlästa böcker. Jag hann även påbörja två stycken böcker. Nedan följer en mer utförlig sammanfattning av det jag läst.

Påbörjade böcker
Vit lögn av Christer Wallgren, läst 31 sidor.
Illuminae av Amie Kaufman & Jay Kristoff, läst 66 sidor.
Hunted av Meagan Spooner, lyssnat på 4 timmar av ljudboken.

Utlästa böcker
The Dreadful tale of Prosper Redding av Alexandra Bracken, läst 324 sidor (utläst).
Nyckeln till Hinsides skriven av Albin och Karin Alvtegen, läst 181 sidor (utläst).
Hinsides brinner skriven av skriven av Albin och Karin Alvtegen, läst 235 sidor (utläst.
Allt jag inte sa skriven av Yrsa Walldén, läst 224 sidor (utläst).
Gittan och gråvargarna skriven av Pija Lindenbaum (läst för skolan), läst 32 sidor (utläst).

Böcker som redan var påbörjade som jag läste ut under läs-a-loten
Harry Potter och fången från Azkaban av J.K Rowling, läst 146 sidor.

Totalt antal utlästa böcker: 5 (6 med fången från azkaban)
Totalt antal lästa sidor: 1239 sidor (plus 4 timmar lyssnande av en ljudbok)
Totalt antal utlästa böcker på engelska: 2 st
Totalt antal utlästa böcker på svenska: 4 st
Totalt antal lästa recensionsexemplar:  3 st

I det stora hela skulle jag faktiskt säga att jag är rätt nöjd med läsningen och jag hann därtill läsa ut flertalet recensionsexemplar, vilket verkligen var välbehövt då min recensionsexemplarshög helt klart har blivit väldigt stor på senaste tiden. Och sist men inte minst det faktum att jag faktiskt fick läsa en hel hög med en väldans massa bra böcker, vilket gjorde läsningen minst sagt rolig.

4 kommentarer:

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...