fredag 27 oktober 2017

Recension av Amy & Rogers epic detour


Författare: Morgan Matson 
Antal sidor: 344
Finns hos: Bokus / Adlibris

En översättning av goodreads beskrivning
Amy Curry ser inte fram emot sommaren. Hennes mamma bestämde sig för att flytta tvärsöver hela landet och nu är det Amys ansvar att få bilen från Kalifornien till Connecticut. Det enda problemet är, eftersom hennes pappa dog i en bilolycka, är hon inte redo att sitta bakom ratten. Det är där Roger kommer in i bilden. En gammal familjvän, han måste också göra cross-country resa - och har gott om eget bagage. Vägen på väg hem kan vara obekant - speciellt när deras vänskap börjar närma sig ett oskärmad territorium - men tillsammans kommer Amy och Roger att räkna ut hur man stakar ut sin väg. 

Mina åsikter 
Matson är precis som vanligt en mästare på att skriva contemporary och hon skriver ytterst välutförda person- och miljöbeskrivningar. Men jag måste erkänna att jag inte är det största fanet för berättelser som följer karaktärer som förflyttar sig från punkt A till punkt B. Så även om Matson gör det på ett väldigt bra sätt, så fanns det en del lite mer långdragna stycken i boken där det inte händer så mycket. Jag gillade Amy och Roger som karaktärer dock för att de på vissa sätt var lika, medan de samtidigt skilde sig mycket åt varandra. De lärde känna varandra, hjälpte varandra att läka, samtidigt som de även växte tillsammans. Den här boken är med andra ord fylld med riktigt bra karaktärsutvecklingar, vilket är något som Matson gör riktigt bra i alla sina böcker.


Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

2 kommentarer:

  1. Detta är enda Matson-boken jag läst och den tyckte jag riktigt bra om! Har inte kommit mig för att läsa mer av henne än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du borde definitivt läsa Sinve you've been gone och The Unexpected everything! Dem är superbra! :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...