torsdag 26 oktober 2017

Recension av Piraterna i huset intill

Författare: Johnny Duddle
Antal sidor: 44
Serie: The Jolley- Rogers
Läsålder: 3-6 år
Finns hos: Bokus / Adlibris

Adlibris beskrivning
När sjörövarfamiljen Jolly-Rogers flyttar in på Dull-on-sea, börjar ryktet om deras chockerande beteende gå i stan. Men med så få andra barn att leka med, kan Mathilda knappt bärga sig förrän hon får träffa den nya spännande familjen i grannhuset.  

Mina åsikter
Jag var bara tvungen att köpa och sedan även läsa denna bok när jag såg hur otroligt vackra illustrationerna är. Samt det faktum att jag är riktigt svag för pirathistorier. Men man får även ta del av viktiga budskap i denna bok, som att döm inte någon efter utseendet och allt är inte alltid som det verkar. Den här boken hade helt klart kunnat öppna upp för en massa diskussioner bland/med barn i såväl de privata hemmet som i förskolor/förskoleklass. Med andra ord var det här helt klart en bok som jag skulle kunna läsa flera gånger på raken, något som jag tror att många förskollärare definitivt letar och längtar efter.

Mitt betyg
Boken får 4 av5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...