torsdag 26 oktober 2017

Recension av Saga vol. 6

Författare: Brian K. Vaughan
Illustratör: Fiona Staples
Antal sidor: 152
Serie: Saga, volym 6 av 8 (vol. 8 beräknas komma ut jan 2018)
Finns hos: Adlibris / Bokus

En översättning av goodreads beskrivning
Efter en dramatisk tidshoppning fortsätter treåriga Eisner Award-vinnaren för Best Continuing Series att utvecklas, eftersom Hazel börjar det mest spännande äventyret i hennes liv: dagis. Samtidigt lär hon sin stjärnkrossade familj hårda lektioner av sig själv.

Mina åsikter
Den här volymen var riktigt spännande, men jag kände inte att den höll riktigt samma mått som de föregående volymerna i serien. Vilket kan ha att göra med det faktum att det inte riktigt är lika mycket action i detta nummer utan att den mer fokuserar på letandet efter flertalet karaktärer. Men i detta numret får man i alla fall svar på en del av de frågor som man har haft med sig sedan de tidigare volymerna. Jag gillar hur Staples illustrerar Hazels åldrande och det faktum att man inte alls behöver läsa texten för att förstå att det är hon, något som gäller i de tidigare numren också. Jag hoppas på att kunna lägga mina händer på nästkommande nummer inom en snar framtid, för har man väl börjat läsa denna serie så går det inte att sluta! Då är man fast!

Mitt betyg
Denna volym får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...