söndag 26 november 2017

Recension av Harry Potter: the character vault

Författare: Jody Revenson
Antal sidor: 207
Finns hos: Bokus / Adlibris

En översättning av goodreads beskrivning
Lås upp ny information om dina favoritkaraktärer från Harry Potter-filmerna med den här definitiva coffeetable-boken som profilerar det bra, det dåliga och allt däremellan i Harry Potter-universum. Dyk in i personliga resor av älskade Harry Potter-hjältar, och en inblick i titt på motivationer och handlingar i filmens mest ökända och komplicerade skurkar. Konceptkonst, bilder bakom kulisserna och filmstjärnor spåra alla från Harry, Hermione och Ron till Dobby, Mad-Eye Moody och Dolores Umbridge, som berättar för sina fullständiga historier när de utvecklas genom filmserien. En omfattande samling av filmens älskade karaktärer, den här vackert utformade boken är den ultimata Harry Potter karaktärsöversikten

Mina åsikter
Man kan ju verkligen aldrig få för mycket Harry Potter här i världen, så det här var en väldigt intressant och lärorik läsning! Vi får här läsa om de olika karaktärerna i böckerna och hur de tänkte när det kom till att få skådespelarna att se ut så som karaktärerna i böckerna. I vissa fall följde de J.K Rowlings beskrivningar nästintill precis så som hon beskrivit karaktärerna, medan de i andra fall valde att delvis frångå de sedan tidigare befintliga beskrivningarna. Vi får ta del av bilder och skisser som visar hur karaktärerna klär sig, men man får också veta hur det kommer sig att de klär sig så, och vad det är för intryck de var ute efter när de fattade de besluten. Vi får även kommentarer av skådespelarna själva, som berör deras karaktär och hens klädval. Det här var riktigt intressant läsning och jag kände verkligen att jag fick lära karaktärerna bättre, de fina bilderna gjorde inte direkt saken sämre.
 
Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...