fredag 1 december 2017

Recencension av Magin vaknar

Författare: Gabriella P. Kjeilen
Antal sidor: 276
Förlag: Seraf förlag, ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!
Finns hos: Bokus /Adlibris

Goodreads beskrivning
Året är 2096. Rena människors parti styr Sverige med järnhand. Magiska varelser jagas och alla som misstänks vara häxor avrättas vid stora tillställningar. Häxan Natalja har varit på flykt större delen av sitt liv. Efter att hennes familj fallit offer för häxjägarna känner hon sig vilsen, ända till en främling dyker upp och erbjuder henne en chans att hämnas. Hon ger sig av på en resa där hämnden snart övergår till något mer och hon hittar tillbaka till en del av sig själv som länge legat dold.  

Mina åsikter
Det här var en riktigt snabbläst bok tack vare Kjeilens sätt att skriva och det faktum att såväl miljö- och personbeskrivningar är väl utförda. Vi får ta del av såväl dåtid som nutid, det här är något som Kjeilen gör på ett riktigt snyggt sätt, vilket ger boken ett bra flyt. Boken var därtill riktigt händelsefull och jag var fast i boken från dess första sida. Det var riktigt roligt att läsa om häxan Natalja och hennes strävan efter hämnd. Det var dessutom en massa action och Natalja var riktigt cool och kunde helt klart ta hand om sig själv. Världen och dess magi var väl uppbyggd och karaktärerna hade väldigt intressanta förmågor, som kändes nytänkande. Jag hade verkligen roligt hela tiden när jag läste denna bok och jag hade inte haft något emot att läsa mer om dessa karaktärer.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...