söndag 17 december 2017

Recension av Vei- bok 1

Författare: Sara Bergmark Elfgren
Illustratör: Karl Johnsson
Antal sidor: 160
Serie: Vei, Del 1 av 2
Finns hos: BokusAdlibris

Goodreads beskrivning
En kvinna flyter medvetslös i havet. Hon hittas av vikingar på jakt efter Jotunheim, jättarnas rike. Kvinnan heter Vei och hon blir snart indragen i ett blodigt spel mellan jättar, asagudar och människor. Vei – bok 1 är första boken i en episk fantasyberättelse inspirerad av nordisk mytologi.

Mina åsikter
Det är första gången någonsin som jag har köpt en bok utan att ha den minsta idé om vad det är den faktiskt handlar om, men det gjorde jag alltså i detta fallet. Jag var bara tvungen att ha denna graphic novel, då jag älskar Engelsforstrilogin av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg. Det faktum att denna serie dessutom råkade handla om mytologi gjorde bara saken ännu bättre. Jag var fast från första sidan och jag ville bara få veta vad som komma skulle och hur det egentligen skulle gå för Vei. Det hände saker verkligen saker hela tiden, vilket gjorde det nästintill omöjligt att lägga ifrån sig boken innan den var utläst. Sedan så är Johnssons illustrationer oerhört fina och de tillför så himla mycket till berättelsen och man kan inte annat än älska dem. Ser verkligen fram emot att läsa del två!

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...