måndag 22 januari 2018

Recension av The Language of thorns: midnight Tales and Dangerous Magic

Författare: Leigh Bardugo
Antal sidor: 279
Serie: Grishaverse, bok 0,5, 2,5 & 2,6 av 3
Finns hos: AdlibrisBokus

 
En översättning av goodreads beskrivning 
Kärlek talar i blommor. Sanningen kräver tornar. Res till en värld av mörka fynd som träffas av månsken, av spökstäder och hungriga skogar, av pratande djur och pepparkakor, där en ung sjöjungfrus röst kan kalla dödliga stormar och där en flod kan göra en kärleksfull pojkes bud, men bara för ett fruktansvärt pris. Inspirerad av myt, saga och folklore, har # 1 New York Times-bästsäljande författare Leigh Bardugo skapat en läcker atmosfärisk samling av noveller fyllda av förräderi, hämnd, offra och kärlek. Perfekt för nya läsare och dedikerade fans, kommer dessa berättelser att transportera dig till land både välbekanta och konstiga - till en helt realiserad värld av farlig magi som miljoner har besökt genom romerna i Grishaverse. Den här samlingen av sex berättelser innehåller tre helt nya sagor, samtliga är illustrerade med konst som förändras med varje sida på sidan, och kulminerade i sex fantastiska, fullständiga illustrationer som är rikliga i detalj som berättelserna själva.

Mina åsikter
Eftersom att jag gillade Grisha-trilogin så mycket så var jag naturligtvis tvungen att läsa dessa mörka och spännande berättelser. Sagorna var precis som vanligt riktigt vackert skrivna, något annat går inte att vänta sig utav Leigh Bardugo. Samtliga sagor var essutom uppbyggda av riktigt utförliga miljö-och personbeskrivningar. Även om jag gillade vissa av sagorna mer än andra så tycker jag att samtliga höll riktigt hög klass och det var riktigt svårt att lista ut vad som komma skulle. Samtliga av sagorna hade därtill viktiga budskap som är viktiga för barn och ungdomar att lära sig, vilket gjorde att sagorna kändes viktiga och aktuella även i vårt samhälle. Lägg sedan till det faktum att det var riktigt utsökta illustrationer som byggdes på ju längre du kom i berättelsen och som sedan avslutades med ett helt uppslag med den slutgiltiga illustrationen.


Mitt betyg 
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...