lördag 14 april 2018

Recension av The Hazel wood

Författare: Melissa Albert
Antal sidor: 368
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskriving
Sjuttonåriga Alice och hennes mamma har alltid flackat runt, ständigt förföljda av otur och diverse problem. Men när Alice mormor, en tillbakadragen författare, dör ensam i sitt stora hus Hasselskogen blir tillvaron bara ännu värre för Alice - för nu blir hennes mamma plötsligt bortrövad av en figur från Bortom, den grymma och övernaturliga värld där mormoderns otäcka sagor utspelar sig. Alice enda ledtråd är ett meddelande på en lapp som mormorn efterlämnat, en lapp med orden: »Håll dig borta från Hasselskogen«.

Alice, som alltid försökt undvika sin mormors hysteriska fans, har plötsligt inget annat val än att slå sig ihop med sin klasskompis Ellery Finch, en kille som älskar »Bortom«-sagorna och gärna vill hjälpa till.

För att få tillbaka sin mamma måste Alice först ta sig till Hasselskogen och sedan hela vägen in i mormorns mörka sagor - och där kommer hon kanske att få förklaringen till varför hennes eget liv blivit så besvärligt.
 

Mina åsikter
Den här boken var en de böcker vars release datum jag såg mest fram emot i år! Den här boken var uppbyggd utav fina och utförliga person-och miljöbeskrivningar som gav boken en härlig och mystisk atmosfär. Jag gillade det faktum att det var diverse olika sagor som lade grunden till berättelsen, vilket gav det hela en stark grund att stå på. Boken var spännande och jag gillade karaktärerna som hade mycket bra och utförliga karaktärsutvecklingar. Hela boken var mycket mystisk, vilket var några av de saker som gjorde att boken blev väldigt snabbläst. Vi fick som sagt läsa delar utav några mormorns sagor, men jag hade gärna läst fler utav dem då de var riktigt intressanta och fascinerande. Jag hoppas på att få läsa mer ur den här världen, framför allt i form av en bok med alla de olika sagorna samlade.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...